Klantenshow2 jan '13 09:38Aangepast op 2 jan '13 10:03

Onderzoek: ruim 60 procent Amerikanen deelt producten via Facebook

Auteur: Redactie Customer Talk

Ruim 60 procent van de Amerikaanse consumenten gebruikt het sociale netwerk Facebook als ze productinformatie willen delen. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek van social commerce dienstverlener 8thBridge, zo schrijft onderzoeksbureau eMarketer.

Een kwart van de respondenten gebruikt Twitter. Een belangrijke reden voor het delen van productinformatie is volgens 38 procent dat ze hun persoonlijke smaak willen delen met hun netwerk. Ook zegt 35 procent productinformatie te delen als het product hem of haar blij heeft gemaakt.

Het sociale mediakanaal Facebook wordt door Amerikaanse consumenten het meest gebruikt om productinformatie te delen met hun netwerk. Ruim zestig procent zegt Facebook te gebruiken als ze informatie over een product willen delen, een kwart gebruikt Twitter. Dat blijkt volgens onderzoeksbureau eMarketer uit Amerikaans onderzoek van social commerce dienstverlener 8thBridge.

De belangrijkste redenen (38 procent) voor het delen van productinformatie op sociale media is dat de Amerikaanse respondenten hun persoonlijke smaak willen delen met hun netwerk. Ook zegt 35 procent dat ze productinformatie delen als een product of ervaring hun blij maakt. Dertig procent zegt dat het ontvangen van korting of een beloning een reden is om te delen via sociale media.

Uit het onderzoek blijkt dat gebruikers meer geïnteresseerd zijn in de persoonlijke expressie die gepaard gaat bij het delen van productinformatie, dan in het ontvangen van een beloning van een merk. Het aantal likes dat een product heeft, is niet heel erg belangrijk, 36 procent zegt dat meer likes ervoor zorgen dat ze misschien eerder een product zouden kopen.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen