Klantenshow11 jun '13 08:30

Onderzoek: steeds meer merken kopen zowel digitale als printadvertenties

Auteur: Redactie Customer Talk

Het aantal merken in de Verenigde Staten (VS) dat nog advertenties koopt voor alleen geprinte kranten en tijdschriften daalde van 2.904 in het eerste kwartaal van 2012 naar 2.778 in het eerste kwartaal van 2013. Dat blijkt uit onderzoek van de Publishers Information Bureau (PIB) en Kantar Media, zo schrijft onderzoeksbureau eMarketer. Het aantal merken dat advertenties koopt voor kranten en tijdschriften in print, op internet en tablets steeg in diezelfde periode van 8.357 naar 9.621.

Onderzoek: steeds meer merken kopen zowel digitale als printadvertenties
Onderzoek: steeds meer merken kopen zowel digitale als printadvertenties

Uit cijfers van het adviesbureau WorldPay blijkt dat 22 procent van de Amerikaanse consumenten wel eens een downloadbare krant of tijdschrift hebben gekocht. Onderzoeksbureau eMarketer schrijft dat uitgevers hierdoor ook steeds vaker advertenties kunnen verkopen aan adverteerders voor een digitaal tijdschrift of krant.

De Publishers Information Bureau (PIB) en Kantar Media hebben 58 Amerikaanse tijdschriften onderzocht in de periode van het eerste kwartaal van 2012 en het eerste kwartaal van 2013. Uit dit onderzoek blijkt dat het aantal plekken voor advertenties in geprinte kranten en tijdschriften vrijwel gelijk is gebleken. Het aantal advertentieruimtes in digitale tijdschriften voor tablets is met 24 procent gestegen.

Ook het aantal merken dat advertenties koopt voor kranten en tijdschriften in print, internet en tablets stijgt. In het eerste kwartaal van 2012 lag dit aantal nog op 8.357 bedrijven, in het eerste kwartaal van 2013 is dit aantal gestegen naar 9.621. Het aantal merken dat alleen printadvertenties koopt is gedaald van 2.904 naar 2.778.

In het eerste kwartaal van 2012 lag het aantal bedrijven dat zowel digitale als printadvertenties kocht al 188 procent hoger dan het aantal bedrijven dat alleen printadvertenties kocht. Een jaar later was dit verschil al 246 procent.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen