Klantenshow14 jan '13 10:13

Onderzoek: online donatiebedrag nog nooit zo laag geweest

Auteur: Redactie Customer Talk

Nederlanders gaven in het jaar 2012 online het minst uit aan goede doelen sinds het jaar 2006. Waar in 2006 gemiddeld ruim 64 euro per online donatie werd uitgegeven aan goede doelen, lag dit bedrag in 2012 op slechts 59 euro. Dit blijkt uit cijfers van Stichting GeefGratis. Mannen geven online meer uit aan goede doelen dan vrouwen, gemiddeld gaven mannen ruim 70 euro per donatie uit en vrouwen spenderen gemiddeld ruim 47 euro per online donatie.

Onderzoek: online donatiebedrag nog nooit zo laag geweest
Onderzoek: online donatiebedrag nog nooit zo laag geweest

In Nederland is sinds de start van metingen van het online geefgedrag in 2006 nog nooit zo weinig aan goede doelen gegeven als in 2012. Waar in 2006 nog gemiddeld ruim 64 per online donatie aan goede doelen werd uitgegeven, lag dit aantal in 2012 op gemiddeld 59 euro. Deze cijfers van Stichting GeefGratis zijn gebaseerd op meer dan 75.000 online donaties tussen 2006 en 2012 aan meer dan 3.000 goede doelen in Nederland.

Mannen geven online meer uit aan goede doelen dan vrouwen. Zo lag in 2012 de gemiddelde online donatie bij mannen op 70,18 euro en bij vrouwen lag dit aantal op 47,83 euro. Het online donatiebedrag van vrouwen was in 2012 het laagst sinds 2006. Mannen gaven in 2010 het minst uit in vergelijking met andere jaren, het gemiddelde bedrag lag toen op 68,06 euro.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen