Klantenshow7 mrt '13 14:21

Vitaminstore zet in op multichannel verkoop

Auteur: Redactie Customer Talk

Gezondheidsketen Vitaminstore zet in op multichannel verkoop met de keuze voor een nieuw realtime en multichannel retailplatform, namelijk ASPOS van softwareleverancier Valk Software. Klanten moeten in de webwinkel de hele voorraad van winkels kunnen zien en op de winkelvloer moeten 30.000 artikelen online te bestellen zijn via een grote tablet. Ook heeft de keten de intentie om 'nooit-meer-nee-verkoop' zuilen te starten.

Vitaminstore zet in op multichannel verkoop
Vitaminstore zet in op multichannel verkoop

Koert Otten, algemeen directeur van Vitaminstore Nederland, vertelt dat hun ervaring met de webshop zo positief is dat ze besloten in te zetten op multichannel verkoop. 'In de webshop moet de hele voorraad van de winkels te zien zijn. Op de winkelvloer zijn 30.000 artikelen online te bestellen in een instore kiosk, een soort grote tablet.'

Om deze multichannel strategie kracht bij te zeten heeft de gezondheidsketen opnieuw een vijfjarige samenwerkingsovereenkomst getekend met softwareleverancier Valk Software. Dit betreft een overeenkomst op basis van het multichannel retailplatform ASPOS, inclusief points of sale, backoffice processen, een online business intelligence (bi) dashboard en een geïntegreerde webshop.

De voorbereidingen voor de overstap vinden op dit moment plaats. Eerst moet de hoofdkantooromgeving worden ingericht met één online en realtime database voor alle winkels, webshop en hoofdkantoor. Nog voor de zomer moeten alle 21 winkels worden overgezet.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen