Klantenshow31 mei '13 12:17

Onderzoek: groot deel consumenten in VK wantrouwt mobiel betalen

Auteur: Redactie Customer Talk

Van de consumenten tussen de 16 en 75 jaar in het Verenigd Koninkrijk voelt 87 procent zich niet op zijn gemak bij het bewaren van creditkaarten en pinpassen op hun mobiele telefoon zodat ze met hun smartphone kunnen betalen. Dat blijkt uit onderzoek van The Logic Group, leverancier van betaaloplossingen, uitgevoerd door het onderzoeksbureau Ipsos MORI. Gemiddeld vertrouwt dertig procent van de consumenten erop dat de grote retailers hun persoonlijke informatie veilig kunnen bewaren.

Het vertrouwen voor wat betreft mobiel betalen ligt niet hoog in het Verenigd Koninkrijk. Uit onderzoek van The Logic Group, leverancier van betaaloplossingen, uitgevoerd door het onderzoeksbureau Ipsos MORI, blijkt dat slechts dertien procent van de consumenten zich op zijn gemak zou voelen bij het betalen met hun mobiele telefoon. De andere 87 procent ziet het niet zitten om hun pinpassen en creditkaarten op hun smartphone te 'huisvesten'.

Gemiddeld vertrouwt dertig procent van consumenten in het Verenigd Koninkrijk er op dat de grote retailers hun persoonlijke gegevens in veiligheid kunnen bewaren. Jongeren hebben iets meer vertrouwen dan ouderen. Zo voelt 34 procent van de 25- tot 34-jarigen zich op zijn gemak bij het delen van data met bedrijven en 26 procent van de 55- tot 75-jarigen zou zich hierbij op zijn gemak voelen.

Verder zijn de consumenten in het VK ook gehecht aan hun loyaliteitskaarten. Slechts 33 procent zou graag zijn loyaliteitskaarten op zijn smartphone willen huisvesten. Daarnaast wil ook slechts 26 procent loyaliteitsoffers op maat, gebaseerd op hun mobiele locatie, ontvangen van bedrijven.

Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim duizend consumenten in de leeftijd 16 tot 75 in het Verenigd Koninkrijk.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen