Klantenshow29 dec '11 19:46Aangepast op 5 jan '12 16:26

BNR Klantenshow | Klantgericht ondernemen en consumentengedrag

Auteur: BNR Webredactie

Het jaar van KPN en What's app, dat is 2011 in een notendop als het om klantgerichtheid gaat.

Sociale klantenprofielen werden dit jaar echt geld waard. En hoewel banken en verzekeraars hun best deden, komt het klantdenken nog altijd niet echt van de grond.

Vooruitkijken
Maarten Bouwhuis kijkt vooruit naar de trends in het klantgericht ondernemen en consumentengedrag dat voor volgend jaar te verwachten is.

Dat doet hij met directeur Andrea Wiegman van secondsight.nl en met Pernille Kok-Jensen, trendresearcher bij Mare Research.

Wiegman brengt met haar bedrijf onder meer een magazine uit en reikt elk jaar een award uit aan de trendwatcher van het jaar. Kok-Jensen begeleidt bedrijven bij het toepassen van trends. Hebben ze in 2011 een beetje geluisterd?

Bier, wijn, sterke drank
Adverteerders van bier, wijn en sterke drank moeten in het nieuwe jaar goed opletten waar ze adverteren. Vanaf 1 januari geldt namelijk de nieuwe reclamecode voor alcoholhoudende dranken die vanaf nu ook betrekking heeft op digitale media.

Personen jonger dan 18 jaar mogen geen content ontvangen, óók niet op Facebook en Twitter. De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (STIVA) is de bedenker van deze reclamecode.

De BNR Klantenshow is iedere donderdagavond tussen 20.00 uur en 20.30 uur te horen op BNR Nieuwsradio.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen