Klantenshow17 feb '12 13:43

Klantenbloopers van Ikea online

Auteur: Anne-Marieke Baanders

Medewerkers van Ikea krijgen vaak domme, rare en onmogelijke vragen van klanten. Op deze manier wordt de Facebookgroep De klantenbloopers van Ikea aangekondigd. De groep telt inmiddels vijftig leden, voornamelijk medewerkers van de meubelketen.

Klantenbloopers van Ikea online
Klantenbloopers van Ikea online


Vooral aan de klantendienst wordt nogal wat afgelachen. Een goed voorbeeld van een blooper is bijvoorbeel dat een man kwaad was omdat de poten niet bij zn tafel geleverd waren. Achteraf werd hij gebeld door zijn schoonmoeder dat de poten nog in de auto lagen.

Medewerkers van de klantenservice zijn hier veel tijd aan kwijt. Ook vragen over de koopjeshoek komen voorbij, want waarom zou een showroommodel van een kast daar goedkoper zijn.

Klanten weten vaak niet dat de kast in zijn geheel meegenomen moet worden en dat de showroommodellen vaak beschadigd zijn.

Bent u Billy?
Een vrouwlijk personeelslid maakte laatst een hilarisch bloopermoment mee. Een klant kwam op haar afgerend met de vraag of zij 'Billy' was, maar dat is natuurlijk een type kast van de meubelketen.

Facebook

Op Facebook worden alle berichten becommentarieerd en eventueel aangevuld.
Ikea is zich er van bewust dat sociale media zoals Facebook deel zijn gaan uitmaken van onze maatschappij en dat iedereen dat vrij kan gebruiken. De keten werkt aan richtlijnen waarin vermeld staat hoe het personeel met sociale media moeten omgaan. Hierdoor is er kans dat de Facebookpagina binnenkort op zwart gaat.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen