Klantenshow28 nov '12 10:38

G4S komt tegemoet aan klantbehoefte met online bestelportal

Auteur: Redactie Customer Talk

G4S, leverancier van beveiligings- en veiligheidsoplossingen, komt met een nieuw online platform waar klanten zelf bestellingen moeten kunnen plaatsen voor bijvoorbeeld waardetransporten, telrapportages en geldstortingen. De ontwikkeling van deze webportal is een gevolg van de transitie die het bedrijf doormaakt; van een intern gefocust bedrijf naar een organisatie die kijkt naar marktontwikkelingen en de wensen van eigen klanten. Het online platform is ontwikkeld door it-dienstverlener COOLProfs.

G4S komt tegemoet aan klantbehoefte met online bestelportal
G4S komt tegemoet aan klantbehoefte met online bestelportal

Leverancier van beveiligings- en veiligheidsoplossingen G4S, verandert van een intern gerichte organisatie in een bedrijf dat kijkt naar ontwikkelingen in de markt en de wensen en eisen van haar klanten. Om tegemoet te komen aan die wensen van klanten komt G4S Cash Solutions met een webportal waar klanten bestellingen kunnen plaatsen voor bijvoorbeeld waardetransporten, telrapportages en geldstortingen.

Paul van der Knaap, commercieel directeur bij G4S, vertelt: 'We wilden onze klanten voorzien van meer zelfredzaamheid, maar daarnaast levert het nieuwe portal ons ook een efficiëntieverbetering op. Er ligt minder druk op de Customer Service Desk en ook kunnen we gebruik maken van automatische orderafhandeling dankzij een rechtstreekse koppeling met de backoffice.'

De onderneming heeft gekozen voor een oplossing van it-dienstverlener COOLProfs. Deze partij ontwikkelde de portal op het ontwikkelplatform OutSystems aan de hand van de Agile-methodiek. Volgens Van der Knaap was er tijdens het project volop betrokkenheid van gebruikers en is de portal mede op basis van hun wensen en eisen ontwikkeld.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen