Klantenshow20 dec '12 12:22

Onderzoek: online retailer verwacht 32 procent meer omzet tijdens Kerst

Auteur: Redactie Customer Talk

Online retailers verwachten tijdens de kerstperiode 32 procent extra omzet boven de normale weekomzet te behalen. Dat blijkt uit onderzoek onder leden van belangenorganisatie Thuiswinkel.org. Daarnaast stijgt ook het aantal pakketbezorgingen in deze periode. Tijdens de kerstperiode bezorgt PostNL 37 procent meer pakketten dan in de rest van het jaar. De belangenorganisatie verwacht dat de online omzet van aankopen voor Sinterklaas en Kerst rond de tien miljard euro uitkomen, een stijging van negen procent in vergelijking met vorig jaar.

Onderzoek: online retailer verwacht 32 procent meer omzet tijdens Kerst
Onderzoek: online retailer verwacht 32 procent meer omzet tijdens Kerst

Nederlandse webwinkeleigenaren verwachten tijdens de kersperiode een extra omzet van 32 procent boven de normale weekomzet te behalen. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Blauw Research in opdracht van belangenorganisatie Thuiswinkel.org. Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org zegt dat de belangenorganisatie tussen Sinterklaas en Kers een weekomzet van honderdtwintig miljoen euro voor online retailers verwacht, dertig miljoen euro meer dan de normale weekomzet.

De belangenorganisatie verwacht dat tijdens de periode rondom Sinterklaas en Kerst de online omzet uitkomt rond de tien miljard euro. Dat is een stijging van negen procent ten opzichte van vorig jaar. Naast de verwachting van een hogere omzet is de stijging in online aankopen tijdens de feestdagen ook te zien in het aantal bezorgingen. PostNL zegt 37 procent meer pakketten te bezorgen dan in de rest van het jaar. In 2011 steeg het pakkettenvolume met 11 procent tijdens de kerstperiode.

Het onderzoek onder webwinkels is uitgevoerd door onderzoeksbureau Blauw Research in opdracht van belangenorganisatie Thuiswinkel.org. De rondgang is uitgevoerd onder leden van de organisatie, leveranciers van diensten zijn daarbij buiten beschouwing gelaten.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen