Nederlandse webwinkeleigenaren verwachten tijdens de kersperiode een extra omzet van 32 procent boven de normale weekomzet te behalen. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Blauw Research in opdracht van belangenorganisatie Thuiswinkel.org. Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org zegt dat de belangenorganisatie tussen Sinterklaas en Kers een weekomzet van honderdtwintig miljoen euro voor online retailers verwacht, dertig miljoen euro meer dan de normale weekomzet.
De belangenorganisatie verwacht dat tijdens de periode rondom Sinterklaas en Kerst de online omzet uitkomt rond de tien miljard euro. Dat is een stijging van negen procent ten opzichte van vorig jaar. Naast de verwachting van een hogere omzet is de stijging in online aankopen tijdens de feestdagen ook te zien in het aantal bezorgingen. PostNL zegt 37 procent meer pakketten te bezorgen dan in de rest van het jaar. In 2011 steeg het pakkettenvolume met 11 procent tijdens de kerstperiode.
Het onderzoek onder webwinkels is uitgevoerd door onderzoeksbureau Blauw Research in opdracht van belangenorganisatie Thuiswinkel.org. De rondgang is uitgevoerd onder leden van de organisatie, leveranciers van diensten zijn daarbij buiten beschouwing gelaten.
Dit artikel is geschreven door Customer Talk