Onderzoeksbureau Gartner ziet maar liefst veertien technologische trends die invloed zullen hebben op verschillende sectoren. Zo krijgen meer mensen toegang tot de wereldwijde economie door ontwikkeling in de niet-traditionele creatie en uitwisseling van geld. Ook zullen drie autofabrikanten op de markt komen met autonome autotechnologie. Ook intern zal technologie bedrijven helpen met het stroomlijnen van processen. Ook begint 3d-printen aan zijn opmars.
Gartner voorspelt dat ook voor klantgerichte functies sociale netwerken, mobiele communicatie, software-as-a-service en informatie een belangrijke verandering zullen zorgen. Door de groeiende hoeveelheid informatie zullen zowel bedrijven als klanten gaan betalen op basis van performance. Zo ziet Gartner dat tegen 2017 vijftig procent van de door mediabureaus verkochte advertenties betaald zullen worden op basis van performance.
Toch kijkt de consument nog de kat uit de boom als het om de nieuwe technologie gaat. Tegen 2016 verwacht Gartner dat vijftig procent van de Amerikaanse energieklanten toegang zullen hebben tot gestandaardiseerde data over energiegebruik, maar slechts twintig procent van de eindklanten zullen deze data inzetten om gebruik te optimaliseren. Ook staat de consument huiverig tegenover mobiele ontwikkelingen. Minder dan twee procent zal volgens Gartner tot 2014 gebruik maken van near field communication (nfc) voor mobiele betalingen.
Dit artikel is geschreven door Customer Talk