Klantenshow2 mrt '12 12:38

Technologiekennis belangrijk voor bedrijfsstrategie

Auteur: Anne-Marieke Baanders

Chief marketing officers (cmo’s) willen meer invloed willen hebben bij het bepalen van bedrijfsstrategieën. Een groot deel wil zijn technologiekennis vergroten.

Uit het rapport TheEvolved CMO 2012 is gebleken dat digital marketing steeds belangrijker wordt, daarom is het versterken van relaties op de werkvloer en met klanten erg belangrijk. Het onderzoek werd gehouden onder ruim tweehonderd marketeers.

Invloed
Marketeers willen hun invloed willen vergroten door het versterken van de relatie met het senior executive team. Het team heeft een belangrijk aandeel in het bepalen van de bedrijfsstrategie.
De marketeers zijn dan ook van mening dat ze moeten handelen alsof ze het hoofd zijn van het gehele bedrijf.

Mening van de klant
Het omarmen van de mening van de klant is een belangrijke factor, daarom moeten ze ervoor zorgen dat marketing dé van de organisatie wordt. Uiteindelijk maakt de stem van de klant het persoonlijke succes van de marketeer uit.

Prioriteit
Ondanks dat marketeers hun technologische kennis willen vergroten, wordt dit niet door iedereen als prioriteit gezien. Dat slechts een behoorlijke minderheid ervoor is om de band te versterker bevestigd deze mening.

Uitkomst
Volgens de marketeer is het belangrijkste om zijn rol binnen het bedrijf te vergroten toch het verbeteren van de relatie met het c-level team van de organisatie.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen