Klantenshow15 okt '12 10:40Aangepast op 21 okt '12 15:06

Onderzoek: klant wil niet in de wacht staan

Auteur: Redactie Customer Talk

De meerderheid van consumenten wil niet in de wacht worden gezet als ze contact opnemen met de klantenserviceafdeling van een bedrijf. Uit onderzoek van de Amerikaanse softwareleverancier Velaro blijkt dat 32,3 procent niet bereid is te wachten aan de telefoon. Ruim dertig procent zegt wel bereid te zijn om tussen de één en vijf minuten in de wacht te staan. Uit de infographic blijkt dat mannen ongeduldiger zijn dan vrouwen en ook rijke mensen hebben minder geduld om te wachten dan mindere rijke mensen.

Onderzoek: klant wil niet in de wacht staan
Onderzoek: klant wil niet in de wacht staan

Consumenten willen niet in de wacht gezet worden als ze telefonisch contact opnemen met de klantenservice van bedrijven. Uit een infographic van het Amerikaanse softwarebedrijf voor klantenserviceoplossingen Velaro, blijkt dat 32,3 procent van de ondervraagde consumenten helemaal niet wil wachten aan de telefoon. Ruim dertig procent is bereid één tot vijf minuten in de wacht te staan. Een minuut wachttijd wordt door 27,6 procent van de mensen geaccepteerd en 5,8 procent is bereid 5 tot 10 minuten te wachten. Ruim vier procent zegt dat het niet uitmaakt hoe lang ze moeten wachten.

Mannen blijken ongeduldiger dan vrouwen, 36 procent zegt niet in de wacht te willen staan, tegen 28,8 procent van de vrouwen. Ook blijkt uit de infographic dat jonge mensen minder lang willen wachten dan ouderen. Daarnaast is gekeken naar inkomen. Mensen met een inkomen van meer dan honderdvijftigduizend dollar, zijn veel ongeduldiger dan mensen met een inkomen tussen de nul en bijna vijfentwintigduizend dollar.

Bekijk de infographic hieronder:

customer service infographic

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen