Klantenshow30 nov '12 10:39

Gemeente Huizen verbetert dienstverlening met nieuwe burgerzakenoplossing

Auteur: Redactie Customer Talk

De gemeente Huizen wil zijn dienstverlening aan burgers en bedrijven verbeteren. Volgens burgemeester Fons Hertog moet er een burgerzakenoplossing komen die tegemoet komt aan de eisen van deze tijd. Inwoners van de gemeente moeten zelf op elk moment en met elk apparaat een product of dienst bij de gemeente kunnen afnemen. Om dit te realiseren gaat de gemeente een samenwerking aan met it-dienstverlener voor de gemeentemarkt, PinkRoccade Local Government.

Gemeente Huizen wil burgers en bedrijven dienstverlening kunnen bieden die past bij de mogelijkheden van vandaag. Om op de wensen van inwoners van de gemeente in te kunnen gaan kiest de gemeente voor een nieuwe burgerzakenoplossing. Zelfservicemogelijkheden spelen hierbij een belangrijke rol; met de nieuwe oplossing moet het voor burgers en bedrijven mogelijk zijn om via elk apparaat op elk moment producten of diensten bij de gemeente af te nemen.

De nieuwe oplossing wordt in samenwerking met it-dienstverlener voor de gemeentemarkt PinkRoccade Local Government ontwikkeld. De gemeente is met het tekenen van deze samenwerkingsovereenkomst een van de 25 gemeenten die een rol spelen in het mGBA-programma (modernisering Gemeentelijke Basis Administratie) van de rijksoverheid. Dit programma is opgezet om de kwaliteit van de gemeentelijke gegevens te verbeteren. De it-dienstverlener speelt hier een leidende rol in.

De burgemeester Fons Hertog vertelt dat deze samenwerking de praktijk en it-expertise samenbrengt om een oplossing te kunnen ontwikkelen die tegemoet moet komen aan deze tijd. Fons Hertog: 'Inwoners en bedrijven verwachten van ons eigentijdse dienstverlening die aansluit bij de mogelijkheden van vandaag.'

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen