Klantenshow26 nov '12 10:26

Adobe voorspelt verdubbeling mobiele aankopen tijdens feestdagen in Europa

Auteur: Redactie Customer Talk

De online omzet voor online retailers in de Verenigde Staten zal tijdens Cyber Monday 2012 (26 november) oplopen tot twee miljard dollar. Dat is een groei van achttien procent ten opzichte van dezelfde periode afgelopen jaar. Dit blijkt uit de Digital Index 2012 Online Shopping Forecast van softwareleverancier Adobe. Online retailers in Europa zullen de drie weken na Cyber Monday een omzetstijging van bijna 25 procent zien. De softwareleverancier voorspelt ook een verdubbeling van het aantal mobiele aankopen in Europa.

Adobe voorspelt verdubbeling mobiele aankopen tijdens feestdagen in Europa
Adobe voorspelt verdubbeling mobiele aankopen tijdens feestdagen in Europa

In de Digital Index 2012 Online Shopping Forecast voorspelt softwareleverancier Adobe dat de online omzet in de Verenigde Staten tijdens Cyber Monday 2012 (26 november) zal oplopen tot twee miljard dollar. Dit is een stijging van achttien procent groei ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook in Europa stijgt de online omzet voor retailers tijdens de feestdagen. In de drie weken na Cyber Monday voorspelt de softwareleverancier een omzetstijging van bijna 25 procent.

Naast de online verkoop tijdens de feestdagen, voorspelt Adobe ook een stijging van het aantal verkopen via mobiele apparaten. Het aantal aankopen via mobiel zullen 21 procent vertegenwoordigen van de totale online verkopen in de feestdagenperiode. In vergelijking met 2011 is dat een stijging van honderdtien procent. In Europa zal winkelen via mobiel toenemen tijdens de feestdagen. Het aantal verkopen via mobiel zal naar verwachting van zes naar twaalf procent groeien.

Volgens de softwareleverancier hebben sociale media dit jaar meer invloed op online aankopen tijdens de feestdagen dan vorig jaar. De verkoop die gerealiseerd wordt dankzij verwijzingen vanuit sociale media naar de website zal volgens Adobe dit jaar verdubbelen. Vanuit het sociale netwerk Pinterest zal deze groei het sterkst zijn; van zeven procent vorig jaar naar veertien procent dit jaar.

De voorspellingen zijn gedaan door de big data die is opgeslagen in de Adobe Marketing Cloud te analyseren om zo aanstaande trends te kunnen voorspellen. De algoritmen voor deze voorspellingen zijn gebaseerd op meer dan honderdvijftig miljard online bezoeken aan meer dan vijfhonderd retailwebsites in de VS en Europa in de afgelopen zes jaar.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen