We checken elke 3 tot 6 minuten onze telefoon. Op een werkdag komt dat neer op 80 tot 160 keer. Dat is buiten de momenten dat we ook daadwerkelijk béllen met een smartphone. E-mail lezen, social media checken en onze apps scannen. En toch heeft ruim 80 procent van de ondernemers geen mobiele strategie terwijl de verwachting is dat de bestedingen via smartphones over vijf jaar in Nederland ruim een miljard euro bedragen.
Werk aan de winkel dus. Waar moet een succesvolle mobiele strategie aan voldoen? Hoe voorkom je dat je met hagel schiet? En zitten klanten wel te wachten op die mobiele folder?
Te gast zijn:
Nishant Dogra, oprichter van Mobile Strategy, hij haalde samen met Hunkemöller als eerste geofencing naar Nederland. Klanten met een Hunkemöller-app op hun telefoon krijgen berichten wanneer zij in de buurt van een Hunkemöller -winkel zijn. Bart ter Steege, mede-directeur van Jungle Minds dat bedrijven en organisaties adviseert over digitale innovatie. De gedragsverandering die de mobiele telefoon teweeg heeft gebracht heeft volgens hem een veel grotere impact dan we hadden voorzien. Ondernemers moeten nu schakelen naar mobiel anders verdwijn je volledig van de radar. Bart van Asten, auteur van het 'Handboek mobiele strategie' en manager van 60 acres, de business accelerator van Nyenrode Business Universiteit.
iBeacon
Verslaggeefster Elfanie toe Laer onderzoekt het iBeacon-project van Rotterdam Centraal, de eerste stad in Nederland waar bedrijfspanden en winkels zijn uitgerust met met iBeacons. Leuke gadget of voegt het voor consument en ondernemer iets waardevols toe?
De Nieuwe Onderneming, elke donderdag van 19:00 tot 19:30 uur.