De Nieuwe Onderneming16 dec '14 09:42Aangepast op 21 dec '14 00:09

18 december | Webcurators en stadsbloggers

Auteur: Dave Krajenbrink

Hoe maak je van bestaande internetcontent relevante business.

Met 759 miljoen websites en ruim 14 triljoen webpagina's is information overload nog een understatement. Iedere 72 uur verdubbelt de content op het internet.

Internetfilter
Dus waarom nieuwe inhoud toevoegen als je met de bestaande ook business kunt maken: verzamelen, beheren en op een logische en aantrekkelijke manier aanbieden aan al die zoekende internetgebruikers: oftewel content curation. Hoe pak je dat slim aan, blijf je relevant en wat zijn de do's en dont's ?

Te gast zijn:
Klaas Joosten, oprichter en CEO van Zeef.com, dat een informatiefilter voor Google wil zijn. Bart van Poll, hij richtte samen met zijn vrouw Sanne Spotted by locals op. Een wereldwijd platform voor stadsbloggers die de bezoekers van hun stad  de couleur locale willen laten zien. Verslaggever Harmen van der Veen gaat op bezoek bij één van die bloggers en kwam terecht in Amsterdam-Noord. En Patrick van der Pijl, bedrijfsstrateeg en ceo van Business Models Inc. over deze manier van ondernemen.

De Nieuwe Onderneming, elke donderdag van 19:00 tot 19:30 uur.

 


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen