De Nieuwe Onderneming25 nov '14 17:29

Uitzending 27 november | Werk aan de winkel voor retailers

Auteur: Renee van Heteren

Veranderend gedrag van klanten. Winkeliers weten er alles van. Maar hoe pas je je bedrijf erop aan?

Vanuit de Markthal in Rotterdam gaat De Nieuwe Onderneming op zoek naar de winkelier van de toekomst. Want dat winkeliers het zwaar hebben weten we nu wel. Hoe red je het wél als nieuwe én gevestigde retailer? Over die vraag praten we met retaildeskundige Paul Moers van PMSMS.

 

En Jochem Grund van Mascolori schuift aan. Hij en zijn zakenpartner verkopen bonte herenschoenen. Ze begonnen ooit als webshop met een enorme Facebook-fanschare. Maar ook hun echte winkel speelt een grote rol; daar kunnen klanten zich onderdompelen in de Mascolori-levensstijl.

En Allard van Schoneveld van de RDC Group is te gast. RDC Group is het moederbedrijf van The Read Shop. In een pilotwinkel in 't Harde experimenteren zij met The Read Shop 2.0. De winkel is een showroom waar klanten worden geholpen door medewerkers met een iPad. Zij hebben zo toegang tot de hele voorraad van de winkel.

En ook onze businesstrateeg Patrick van der Pijl, ceo van Business Models Inc. is er weer. Hij vraagt zich af of de Hema en de Bijenkorf het wel gaan redden.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen