Economie26 sep '16 08:01

Deloitte: verzekeraars, tijd voor verandering

Auteur: Marjan van den Berg

De verzekeringsmarkt is in rap tempo veranderd. Alleen innovatie kan verzekeraars nog redden, stelt Deloitte.

ANP
ANP

Deloitte heeft een rapport gepresenteerd met voorspellingen over de verzekeringsmarkt. Volgens het adviesbureau moeten verzekeraars zichzelf opnieuw uitvinden. Lukt dat niet, dan verdelen disruptive spelers als Google en Alibaba de verzekeringsmarkt. 'En verzekeraars zijn van nature misschien niet de meest veranderingsgezinde bedrijven', zegt Marco Vet, partner en Insurance Leader bij Deloitte. 'In ieder geval is het nu tijd, zeggen wij, om maar eens te gaan acteren.'

Voorspellingen van Deloitte

Deeleconomie

Volgens Vet hebben verzekeraars dankzij nieuwe technologie kansen genoeg om met nieuwe producten nieuwe doelgroepen te bereiken. 'Neem de deeleconomie. Dat is totaal nieuw. Een autoverzekering is traditioneel gekoppeld aan een auto, maar je zou eigenlijk nu iets willen hebben wat gewoon meegaat met een berijder. Je moet er niet aan denken dat je dat in een klassieke verzekeringsadministratie moet gaan verwerken.'


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen