Economie28 mrt '17 11:53Aangepast op 28 mrt '17 12:09

Picnic rolt landelijk uit met investering van 100 miljoen

Auteur: BNR Webredactie

Online supermarkt Picnic krijgt honderd miljoen euro 'groeigeld' om landelijk boodschappen aan huis te gaan brengen. Het geld komt van vier Nederlandse familiefondsen.

De bezorgservice wordt in het hele land uitgerold. Anderhalf jaar geleden ging het bedrijf in Amersfoort van start. Het groeigeld wil de online supermarkt gebruiken om distributiecentra op te zetten en logistiek stappen te zetten. Het bedrijf wil met de groei 10.000 banen creëren.

Zo moeten er onder andere mensen worden aangenomen om software te bouwen maar ook bezorgers. 'Dit bedrag kunnen we ontzettend goed gebruiken om verder te groeien', zegt Michiel Muller van Picnic. 'We gaan landelijk. We gaan dit jaar al tien à vijftien steden openen, binnenkort al een stuk of acht. Vervolgens gaan we dat elk jaar herhalen, zodat je over drie jaar landelijke dekking hebt.'

Lees ook:
'Gemak bezorgt online supermarkten groei'
Max Verstappen wil vergoeding voor Picnic-filmpje met lookalike

'Dit is niet iets wat we in twee jaar doen en dan klaar is. Dit is echt een meerjarenplan. We zochten ook investeerders die op de lange termijn meedenken', zegt Muller. De investeerders zijn bijna allemaal concurrenten van Jumbo en Albert Heijn, zoals Boni en Fentener van Vlissingen. Maar Muller zoekt de concurrentie niet per se op. 'Het zijn bedrijven die meer in dit type investeringen graag hun geld steken. Bedrijven die met innovatie komen en een markt kunnen openbreken.'


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen