Albert Heijn ontfermt zich over oude scholierentrekpleister van V&D
Het is misschien wel dé comeback van het jaar. Deze zomer kunnen scholieren weer rondstruinen op de Schoolcampus. De agenda’s, kaftpapier en schriften scoren ze dit jaar bij… Albert Heijn!
Toen V&D in 2015 failliet ging verdween daarmee ook de nostalgische Schoolcampus, die vaak gevestigd was in de kelder of op de bovenste verdieping van het warenhuis. Verschillende ketens als HEMA en Bruna probeerden vorig jaar in dat gat te springen, maar zonder overtuigend succes.
Van Zetten, Kahn en Scheffers, die de merknaam V&D hebben gekocht, zijn nu ook de eigenaar van de naam Schoolcampus. ‘Die mannen zijn gewoon hartstikke slim’, zegt Paul Moers, merken- en retaildeskundige. ‘Want ze hebben er een soort concepthouse van gemaakt’. Zij doen dus de hele inkoop en zorgen dat alles bij Albert Heijn terecht komt. ‘Reuze slim, want Albert Heijn heeft hier geen snars verstand van en heeft er op deze manier verder ook geen pijn aan.’
Match made in heaven
Voor beide is het een goede deal, vindt Moers. ‘Voor de heren is dit een ijzersterk verhaal.’ Maar ook van Albert Heijn, dat al een heel sterk merk is, is het slim. ‘Mei en juni zijn niet de topmaanden in de supermarktwereld. Nu kun je misschien toch mensen naar binnen lokken die anders niet zouden komen.’
Of het merk Schoolcampus nog wel een sterk merk is? Moers denkt van wel. ‘Het is pas een jaar geleden dat het verdwenen is, en niemand mocht de naam overnemen. Nu mogen ze de naam weer echt gebruiken, dat is toch wel echt een asset.’