Economie16 feb '19 10:00Aangepast op 18 feb '19 09:35

Wehkamp: van postorderbedrijf naar online warenhuis

Auteur: BNR Webredactie

Van postorderbedrijf naar online warenhuis, de transformatie van Wehkamp in een notendop. 'We hebben flink geïnvesteerd in IT en product management,' zegt CEO Piet Coelewij van Wehkamp. 'Mobile is nu het belangrijkste groeikanaal, we hebben de achterstand ingehaald en de conversie is nu veel beter.'

Het verlies van 60 miljoen euro het afgelopen jaar wijt Coelewij deels aan het afboeken van goodwill en aan de kwakkelende kredietkant van de business. Konden klanten vroeger op de pof kopen, dat is nu aangescherpt. Kredieten worden nu een aparte fintechbusiness, zegt Coelewij - Wehkamp gaat nu ook kredieten aan derden aanbieden. Wehkamp is daar nu in gesprek over met verschillende retailers. Ook gaat het bedrijf partnerschappen aan in andere segmenten dan de fashion, home, beauty en baby, bijvoorbeeld met BCC.

ANP VINCENT JANNINK
ANP VINCENT JANNINK ( ANP XTRA)

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen