Economie20 mrt '19 11:32Aangepast op 20 mrt '19 12:48

'Ni hao, hou je mijn tassie even vast?'

Auteur: BNR Webredactie

Het Franse luxemerk Hermès lijkt geen last te hebben van een teruglopende wereldeconomie. Vooral door de grote vraag uit China boekte de maker van de beroemde sjaals en tassen vorig jaar betere resultaten dan verwacht.

De winst steeg met liefst 16 procent tot 1,4 miljard euro. De omzet groeide met bijna 8 procent tot ruim 6 miljard.

Een Hèrmes-medewerkster aan de slag in de fabriek in Hericourt
Een Hèrmes-medewerkster aan de slag in de fabriek in Hericourt (AFP)

De omzet zou zelfs met 10 procent gegroeid zijn als het bedrijf geen last had gehad van wisselkoerseffecten. Dat was dan ook het enige dat een beetje tegenviel. Hermès verwacht dat de groei dit jaar doorzet. Het aantal verkooppunten in Azië werd vorig jaar verder uitgebreid en het merk is sinds eind vorig jaar in heel China online actief. Vooral de nieuwe rijken zijn gek op de parfums, sjaals en tassen van het merk.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen