BNR logo
  • Nieuws
  • Radio
    • Programmagids
    • AEX Factor
    • Baanbrekende Businessmodellen
    • Beleggerspanel
    • Beter
    • BNR Auto-Update
    • BNR Europa
    • BNR Mobility
    • BNR Sport
    • BNR's Big Five
    • Boardroompanel
    • Boekestijn en De Wijk
    • BREEKT
    • Column Ben van der Burg
    • Column Bernard Hammelburg
    • Column Jaap Jansen
    • Column Marianne Zwagerman
    • Column Paul Laseur
    • Crypto Update
    • Cryptocast
    • De Nationale Autoshow
    • De Nieuwe Wereld
    • De Ochtendspits
    • De Top van Nederland
    • De Wereld
    • Digitaal
    • Duurzaam
    • Economenpanel
    • Eyeopeners
    • Kees de Kort
    • Koplopers
    • Lobbypanel
    • Ondernemerspanel
    • Postma in Amerika
    • Spitsbrekers
    • Tech Update
    • The Daily Move
    • The Friday Move
    • Toon van de Week
    • Vastgoed Gezocht
    • Wereldveroveraars
    • Werkverkenners
    • Wetenschap Vandaag
    • Zakendoen
  • Gemist
    • Alle podcasts
    • All in the Game
    • Amerika Podcast
    • BNR Perestrojkast
    • China Podcast
    • Column Corné van Zeijl
    • Crypto Cowboys
    • Cryptocast
    • De Ben Tiggelaar Podcast
    • Dé Klantenpodcast
    • De Legende van Satoshi Nakamoto
    • De Nieuwsdag
    • De Ondernemerskamer
    • De Technoloog
    • Een Jaar Burgemeester
    • Europa Update
    • Factcheck Europa
    • Het Bromvliegeffect
    • Het Nieuwe Geld
    • Honger
    • IJzige Tongen
    • Italië Podcast
    • Ochtendnieuws
    • Petrolheads
    • Podcast Top 40
    • De Strateeg
    • Space Cowboys
    • Spitsbrekers
    • The Road to Zandvoort
    • Ukrayina
    • Voeding van morgen
    • Vraag het Gommers
    • Werkprofessor
    • Zakendoen De Veranderaars
  • Partners
Economie

Traditionele luchtvaartmaatschappijen laten klanten steeds vaker bijbetalen voor bagage

  • BNR Webredactie
vrijdag 3 mei 2019, 12:40

Voor prijsvechters als Ryanair en Wizz Air is het de normaalste zaak van de wereld: bijbetaling voor bagage. Maar ook de traditionele luchtvaartmaatschappijen hebben nu ontdekt dat er zo extra omzet kan worden gedraaid, blijkt uit onderzoek van IdeaWorksCompany, een organisatie die onderzoek doet in de luchtvaartsector. In 2018 bestond 3,2 procent van de totale omzet uit de verkoop van ruimbagageplekken, in 2014 nog 1,8 procent.

Volgens luchtvaarteconoom Eric Pels zal deze ontwikkeling doorzetten. Hij verbaast zich niet over het groeiende aandeel. 'Prijsvechters laten zien dat je met zulke strategieën succes kunt hebben op een concurrerende markt. Luchtvaartmaatschappijen nemen die succesformules van elkaar over.'

ANP
Air France-KLMKLMLuchtvaartMobiliteitOmzetcijfersRyanairSchipholVliegtuig
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Air France-KLM gaat nog een stukje Franser worden

FNV: hoger loon, ook 'gratis koffie en parkeren' voor Schiphol-personeel

'Meer geld nodig voor spoorambities'

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image
  • BNR Nieuwsradio

  • Contact
  • Frequenties
  • Files en flitsers
  • BNR Nieuwsbrief
  • Podcasts
  • RSS feed
  • Disclaimer
  • Zakelijke info

  • Dutch Podcast Awards
  • Adverteren
  • Podcast laten maken
  • Vacature plaatsen op BNR
  • Werken bij BNR
  • Stages
  • FD Mediagroep

  • Company.info
  • Energeia
  • ESB
  • FD
  • FD Mediagroep
  • Investment Officer
  • Listn
  • PensioenPro
  • Download de app

  • Privacy
  • Copyright
  • Cookies
  • Voorwaarden