BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids AEX Factor BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk BNR In de Middag BNR Mobility Bouwmeesters Crisis de Baas De BNR Techniektour Dutch Podcast Top 20 De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Cryptocast Newsroom Den Haag BNR Perestrojkast De Weg naar een Vaccin De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Italië Podcast Met Afvallen en Opstaan Newsroom Petrolheads Vraag het Gommers Baanbrekende Businessmodellen China Podcast Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Space Cowboys Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Economie

Amerikanen bereid om 2400 dollar te betalen voor iPhone

  • BNR Webredactie
woensdag 11 september 2019, 10:35

Amerikanen hebben behoorlijk veel geld over voor de nieuwste iPhone; wel 2400 dollar. Dat blijk uit onderzoek van consultancybureau Simon Kucher & Partners. 'Het merk is zoveel meer dan een telefoon geworden', zegt retaildeskundige en directeur van Crossmarks, Albert Top.

'Er is een verschil tussen de prijs van iets en de waarde van iets', betoogt Albert Top. Sterke merken zijn in staat om de waarde van eenzelfde soort vergelijkbaar product gigantisch omhoog te brengen. Apple is, als beste merk ter wereld, in staat om aan zoveel knopjes te draaien, hoe ziet de verpakking eruit, hoe ziet het product er zelf uit, hoe zien de winkels er zelf uit.

Ook al is Apple een 'geniaal marketingbedrijf', toch is het niet immuun voor slechte pers. Er is altijd een groep die op een bepaald moment afhaakt. En het fenomeen van de prijselasticiteit van de vraag van een goed, de relatieve verandering van de gevraagde hoeveelheid van een goed als gevolg van een relatieve prijsverandering van dat goed, geldt altijd wel. Er zijn dus ook wel mensen die zeggen: dit is een te hoge prijs en ik haak af.

Kerk

Maar Apple heeft ook heel wat trouwe fans. De techniek die Apple hanteert is het gebruiken van heel veel instrumenten zoals ook de kerk dat doet. Ze hebben iemand die predikt, de winkels zien eruit als kerken en ze hebben een ontzettend iconisch logo. 'Als je mensen onder een scanner legt en je laat ze iets van Apple zien, dan zien we dat er in het menselijk brein het gebied wordt geactiveerd waar ook het geloof zit', zegt Top.

LUISTER OOK

iPhone steeds minder belangrijk voor Apple

LUISTER OOK

Brussel start onderzoek naar Apple

Huidig CEO van Apple, Tim Cook, toont de nieuwste iPhone 11 onder massale belangstelling van pers en influencers in het Apple-hoofdkwartier in Cupertino, Californië (VS).
Huidig CEO van Apple, Tim Cook, toont de nieuwste iPhone 11 onder massale belangstelling van pers en influencers in het Apple-hoofdkwartier in Cupertino, Californië (VS).AFP Josh Edelson
AppleiPhoneMarketingTechnologie
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Extra podcast | 'Nu al van het gas af? Dan moet je beloond worden.'

De hybride-strategie als route naar sneller duurzaam

Robothond Spot steeds veelzijdiger

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Een leven lang leren

Opinie | Open debat, open mind

Beleggerspanel over de oplopende rente op staatsleningen

In de Middag | 2 maart

Topgast | Agnes Kant, directeur bijwerkingencentrum Lareb

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play