Bricks of clicks?
Bestaat onze winkelstraat straks alleen nog maar uit koffietentjes? Het laatste decennium is 10 procent van onze winkels uit het straatbeeld verdwenen. En de grote vraag van vandaag luidt: moet je nou investeren in bricks of in clicks? Met andere woorden, fysieke winkels of in online?
Luister ook | Platforms niet meer weg te denken in retail
Consumentenbeleid
Roland Kahn is ondernemer en werd bekend met bedrijven als Coolcat, MS Mode, America Today en hij nam ooit het merk V&D over. Hij meent dat de komst van online shoppen destijds werd onderschat. Internet shoppen groeit en er komen steeds modernere en makkelijkere vormen komen om de consument te bedienen, dat is een zekerheid. 'Naast het feit dat de consument steeds makkelijker en sneller bediend wil worden, zijn er een heleboel sociaal-economische omstandigheden, zoals verkeerd parkeerbeleid, die het de binnensteden moeilijk hebben gemaakt.
Lees ook | Retailsector groeit
Eten en drinken
De poging om via verschillende eet- en drinktentjes tussen de winkels toch mensen te verleiden om hun auto te parkeren voor een uurprijs van zeven euro en in de winkelstraat te shoppen, gaat volgens Kahn nooit werken. 'Het staat in schril contrast met het feit dat je in de discount voor twaalf euro een jeans kan kopen. Dus voor anderhalf uur parkeren kan je een jeans kopen. De verhoudingen kloppen gewoon niet.'
Luister ook | Retailers in de rij voor panden Hudson’s Bay
