'In januari gaat iedereen massaal naar de sportschool', zegt oprichter Marjolijn Meijer die mensen adviseert om niet met een goed voornemen te gaan 'binchen' in de sportschool, maar om wekelijks één á twee keer te gaan en dat vast te houden. Hoewel veel sportscholen verdienen aan klanten met goede voornemens die een abonnement kopen en vervolgens afhaken, zegt Meijer klanten juist te willen stimuleren: 'Bij TrainMore krijg je elke keer dat je komt een euro korting'.
Nu al 16 miljoen op
De Urban Gym Group haalde vorig jaar 16 miljoen euro op, dat geld is besteed aan overnames en autonome groei. Meijer had niet verwacht dat het zó snel zou gaan, maar zegt dat de markt nog steeds groeiende is: 'We zijn in Rotterdam bezig, in Groningen'. Urban Gym Group heeft zijn filialen het liefst in binnensteden van de grote steden en mikt logischerwijs niet op een autorijdende doelgroep met parkeerproblemen.
Snel groeien én winst maken
Snelle groei is voorlopig het adagium voor Urban Gym Group, maar dat bijt niet met de winst: 'We schrijven groene cijfers, het gaat echt heel erg goed. En dat komt omdat we al heel lang bestaan'. Voor de financiering heeft Meijers gekozen voor een achtergestelde lening: 'We geven daardoor geen aandelen weg, en kunnen goed zelf het beleid bepalen'.
Flexibel concept
Volgens één van de investeerders speelt Urban Gym Group 'flexibel in op de markt'. Dit betekent concreet dat Urban Gym Group drie verschillende brands heeft: High Studio's, TrainMore en Club Sportive. Loopt een bepaald merk - met dito concept - op een locatie minder, dan kan Urban Gym Group snel schakelen en wisselen van brand. Het doel voor dit jaar is doorgroeien naar dertig vestigingen.
