Economie31 jan '20 10:47

Retailsector groeit

Auteur: BNR Webredactie

Het gaat goed met winkeliers, dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Locatus. Toch geldt dat niet voor alle winkels, want er zijn grote verschillen. Supermarkten gaan als een speer, maar mode- en elektronicawinkels hebben het moeilijk. 'Dagelijkse spullen worden gekocht, de rest is lastiger', zegt onderzoeker Gertjan Slob bij Locatus.

Luister ook | Webshops gaan als warme broodjes over de toonbank

Ouderen in het straatbeeld in een winkelstraat in Enschede
Ouderen in het straatbeeld in een winkelstraat in Enschede ( ANP Vincent Jannink)

Luister ook | Supermarkten

Wat zoveel wil zeggen als dat de grote supermarkten en bouwmarkten de pijn in retailland vertekenen. Volgens Slob kopen we ons eten in de winkels en de rest vooral online. Het online kwartje kan twee kanten op vallen - een zogeheten multi-channelbenadering kan de positie van een fysiek filiaal enerzijds versterken, anderzijds kan een onlinestrategie zo succesvol zijn dat een keten fysieke filialen sluit.

Luister ook | De Grote Vraag: de winkelstraat of de webwinkel?

Gerelateerde artikelen