Economie22 apr '20 10:18Aangepast op 23 apr '20 10:27

Thuiswerken werkt ook uitstekend bij DSV

Auteur: BNR Webredactie

Wat vinden Nederlandse CEO's en directeuren van de crisisaanpak en hoe helpen zij hun klanten deze crisis door? BNR vraagt het iedere dag aan een CEO en vandaag is dat Patrick van Ulft, managing director Road bij logistiek dienstverlener DSV. Het bedrijf zag de volumes met zo'n 25 procent dalen, ook doordat het bedrijf vooral in de b-to-b zit.

Twee vrachtwagens op de A12
Twee vrachtwagens op de A12 ( ANP / Robin Utrecht )

In eerste instantie is het zaak om chauffeurs te ondersteunen in het omgaan met de richtlijnen van de overheid en lokale autoriteiten, zegt Van Ulft. 'Ze moeten weten hoe ze daar mee om moeten gaan, ook als ze geconfronteerd worden met langere wachttijden bij de klanten. We werken zoveel mogelijk met digitale aftekenlijsten. We zien ook dat bepaalde chauffeurs zelf willen aftekenen, maar dan moet wel een identiteitsbewijs overlegd te worden.'

Dossier: CEO's over de Coronacrisis

Ziekteverzuim

Het is al de zevende week dat het grootste deel van het DSV-personeel thuiswerkt. Dat pakte tot nu toe zeer goed uit, zegt Van Ulft. 'Dat heeft er ook toe geleid dat we een heel laag ziekteverzuim hebben, omdat iedereen veilig heeft kunnen werken en voor zijn of haar gezin heeft kunnen zorgen. Dat is ook heel prettig vanuit werkgeverschap.'

Lees ook | Liveblog Coronacrisis

Omgekeerde beweging

Het van oorsprong Deense bedrijf respecteert internationaal de lokale richtlijnen. Binnen DSV bleek de Nederlandse tak een van de voorlopers in het doorvoeren van corona-maatregelen. 'We zien de omgekeerde beweging: de maatregelen die we in Nederland vroegtijdig namen in de omgang met klanten, leveranciers en medewerkers zijn grotendeels opgevolgd door het hoofdkantoor.'

Dossier | Coronavirus


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen