Economie25 sep '20 06:49Aangepast op 25 sep '20 13:00

Picnic maakt zich klaar voor uitbreiding naar VK en Frankrijk

Auteur: BNR Webredactie

Websupermarkt Picnic heeft plannen om uit te breiden naar Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Dat schrijft het Financieele Dagblad. Om deze Europese uitbreiding goed aan te pakken is Picnic samen met de Duitse supermarktketen Edeka de eigen inkooporganisatie Everest gestart.

Mede-oprichter Michiel Muller ontkent niet dat Picnic Europese ambities heeft, maar zegt dat ze nog moeten onderzoeken in welk land ze wanneer als eerste gaan lanceren. 'Nu we een eigen merk gaan bouwen hebben we daar meteen vier talen op gezet. 'We zijn in 2018 in Duitsland begonnen. Edeka heeft gezien dat hun inkoop in combinatie met onze technologie heel sterk is. Op deze manier komen deze zaken bij elkaar.'

Luister terug | Picnic plukt vruchten van de coronacrisis

Nu kan Picnic ook producten maken voor online, zegt Muller. 'We kunnen bijvoorbeeld verpakkingen maken die beter in onze kratten passen. Je kunt producten ook duurzamer en gezonder maken. We willen echt wel heel Europa in om te zien waar we kunnen uitbreiden. We zijn in Duitsland begonnen in Noordrijn-Westfalen en ook in het VK en Frankrijk zullen we op één plek beginnen. Al voor corona zagen we een grote groei van thuisbezorgen, die trend is versneld.'

Lees ook | Vijf jaar Picnic: van vijf karretjes in Amersfoort tot Europese supermarktuitdager

Exterieur van het nieuwe distributiecentrum van de online-supermarkt Picnic.
Exterieur van het nieuwe distributiecentrum van de online-supermarkt Picnic. (ANP / Jeroen Jumelet)

Gerelateerde artikelen