Economie31 dec '20 10:15

'Pakken verkopen was lastig door thuiswerken'

Auteur: BNR Webredactie

We voeren eindejaarsgesprekken met ondernemers die we eerder dit jaar spraken. Hoe staan de zaken er nu voor en wat is er terechtgekomen van de ideeën die ze hadden om deze crisis te lijf te gaan? Vandaag vertelt Sander Lusink, brand director bij luxe modezaak Oger waar hij tegenaan liep.

'We zijn dicht, maar we zijn wel up and running, we zitten zeker niet stil, zegt Lusink. 'De online verkoop gaat goed, maar onze grootste uitdaging was het thuiswerken. Daardoor hebben we dit jaar minder pakken verkocht, pakken an sich was een taaie business dit jaar.' Dit ondanks de goede -onbedoelde- reclame die Premier Rutte voor hen maakt. 'Hij draagt onze pakken en hij is door Vanity fair uitgeroepen tot één van de best geklede wereldleiders. Die veer mogen we ons wel toerekenen.'

Drive-in closet

Doordat de winkels moesten sluiten is Oger begonnen met een drive-in closet in een vrachtwagen. 'Als we jouw voorkeuren op het gebied van kleur, maat en merk weten, komen we dan bij je langs. Passen doe je gewoon in je eigen omgeving, maar de kleding uitkiezen kan in onze Oger SRV.' Volgens Lusink maken onder meer bekende voetballers gebruik van deze dienst.

Verder benadrukt Lusink dat Oger met minder mensen meer is gaan doen. 'Het leuke is, daardoor worden mensen actiever en creatiever.' Het personeel beseft dat het menens is en daardoor wordt je als organisatie alerter en dynamischer. Dat is weer een positieve kant van corona.'


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen