
Beluister ook | BNR Zakendoen | Herman Bramer
Mirage Retail Group
Double digits groei in de omzet en zelfs in deze periode waarin alle winkels dicht zijn, lukt het BCC om de omzet redelijk op niveau te houden. De online afdeling van de keten doet het goed en de investeringen van de afgelopen tijd werpen hun vruchten af. En met hun nieuwe partners zou die ontwikkeling zich moeten doorzetten volgens Bramer. Het nieuwe lid van Mirage Retail Group is dus geen alliantie van kwakkelende bedrijven ingestapt. 'Die kansen waren er niet geweest als we dit in ons eentje hadden moeten doen.'
Verbreding
Winkels op locatie versterken de online aanwezigheid. Dat is de analyse van BCC. En dus wil het bedrijf niet per se stijgen qua aantal winkels, maar wel meer spreiding qua gebied. Maar niet alleen spreiding qua winkels is deel van de strategie. 'In plaats van heel veel in nieuwe winkels te investeren, zijn we bezig met het verbreden van onze business.' Zo rekent BCC ook op de nieuwe component: keukens. Het bedrijf is nu bezig met het opzetten van deze nieuwe bedrijfstak en voorziet ook daar successen.
Coronakosten
Kosten voor online marketing, bezorging van producten en de gedwongen sluiting van de winkels spelen de keten wel parten. Doordat BCC deel uitmaakt van Mirage Retail Group heeft de keten recht op minder steun. Toch voorziet Bramer geen problemen voor BCC op de korte termijn. 'We hebben nu een veel sterkere cashpositie.'
Beluister ook | Strijd om moederbedrijf BCC lijkt beslist