
Bricks & Clicks
Gevraagd of de winst in bricks of in clicks is, antwoordt Witteveen dat het 'in beide' zit. 'We hebben het online goed gedaan, maar we hebben het met name met onze winkels heel goed gedaan in combinatie met online. Toen we dicht moesten zijn we er meteen op ingesprongen, met Blokker Express, noem maar op. Dat heeft gewerkt, je ziet dan hoe flexibel het bedrijf is, je bent een 125-jarige startup.'
Luister terug | Blokker over drie jaar naar de beurs
Beursgang
Volgens Witteveen gaat de beursgang van Blokker volgend jaar ook nog steeds door, al gaat dat niet zonder de nodige hindernissen: 'Een beursgang wordt makkelijk geroepen, maar er moet heel veel intern gebeuren, er zijn veel regels, er is een andere boekhouding nodig. Het hele bedrijf moet nog een keertje om. Volgend jaar gaan we in ieder geval naar de beurs.'
Luister terug | Blokker wil 20 tot 25 nieuwe filialen openen
Uitbreiding
Gevraagd naar verdere uitbreiding zegt Witteveen dat Nederland nog genoeg witte plekken telt. 'Dat geldt voor Blokker, dat geldt voor Intertoys, dat geldt voor BCC. Er zijn best nog wat plaatsen waar we nog niet zitten.'
Luister terug | 'Verlenging lockdown kost retailers de kop'