Economie22 mrt '22 10:54

Parkbee wil met 30 miljoen aan investeringen Europa in

Auteur: BNR Webredactie

Het digitale parkeerplatform ParkBee heeft voor 30 miljoen euro aan investeringen binnengekregen, met deze investeringen wil Parkbee Europa gaan veroveren. ParkBee is een platform dat vraag en aanbod van parkeerfaciliteiten bij elkaar brengt met het doel de leegstand in garages uit te baten. Het techplatform koppelt leegstaande parkeerplekken bij bijvoorbeeld kantoren en hotels aan mensen die een parkeerplek zoeken.

Ongeveer de helft van de investeringen komt van het investeringsfonds Koolen Industries van Kees Koolen, ondernemer en oud-topman van Booking.com.

Het bedrijf heeft in zijn vijf jaar lange historie nog niet eerder zoveel geld aan investeringen opgehaald. De vorige investeringsronde in 2018 leverde 5 miljoen euro op. Naast Koolen Industries doen bestaande aandeelhouders ook een duit in het zakje: InnovationQuarter, het Duitse Statkarft Ventures, Tiin Capital en dit aangevuld met enkele techondernemers.

Plan van aanpak

'Wat willen gaan doen is het technologische platform dat wij zijn, uitbreiden in Europa. De partijen waarmee wij werken aan de vraag en aanbod zijn Europees van aard, met hen gaan we Europa door en dat kost allemaal geld' vertelt CEO Werner Paul Boerma in een gesprek met BNR.

Parkbee is het enige platform in Europa dat zoveel met verschillende partijen werkt, zoals bijvoorbeeld Parkmobile en Yellowbrick. Waardoor dus de concurrentie in Europa niet groot is.

Gerelateerde artikelen