Financieel11 apr '18 13:55Aangepast op 11 apr '18 15:44

'Normalisering' schaadt reputatie Rabobank

Auteur: BNR Webredactie

De reorganisatie bij de klantenservice van Rabobank loopt voor geen meter, schrijft het Financieele Dagblad op basis van interne presentaties. Het project is al 45 miljoen euro over budget en van de beloofde banenreductie komt nog maar bitter weinig terecht. De bedoeling was om het aantal van 3.700 klantenservice-medewerkers op lokale kantoren terug te brengen tot 2.100 op acht regionale centra in 2020, maar voorlopig komt dat aantal maar moeizaam onder de 3.500. Intussen loopt de klanttevredenheid terug, zegt Jaap Koelewijn, hoogleraar Corporate Finance aan de Nyenrode Business Universiteit. 'Rabobank schuift steeds meer op richting 'normale bank'. Dat zal uiteindelijk wel lukken, maar het gaat wel ten koste van de reputatie en de kwaliteit van de dienstverlening.'

(ANP JEROEN JUMELET)

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen