Dept richt onder Carlyle zijn pijlen op Amerika
Marketingbureau Dept ging in vijf jaar van 150 naar 1.500 medewerkers en zag ook de omzet vertienvoudigen. Eind 2019 verkocht investeringsmaatschappij Waterland haar belangen in Dept aan het Amerikaanse Carlyle. Daardoor zijn de pijlen van Dept nu gericht op de Verenigde Staten.
Data voor Dept
Volgens Dimi Albers, CEO van Dept, is ethisch gebruik van data het geheime wapen van het bureau. 'De techreuzen merken dat ze niet alles meer kunnen met data. Ze willen deze data niet meer gebruiken voor puur hun eigen gewin. Daar zijn wij ook mee bezig.' Volgens Albers gebruikt Dept de beschikbare data alleen om het technische en creatieve gedeelte van hun businessmodel te verrijken. 'Wij moeten nadenken over wat we wel en niet gebruiken.'
Luister ook | Carlyle op the Global Entrepeneurship Summit
Amerika en Carlyle
Sinds 2019 zijn de belangen van Dept in handen van Carlyle. Volgens Albers hoeven klanten niet bang te zijn dat de Amerikaanse investeringsmaatschappij, met 200 miljard dollar onder haar beheer, gaat schuiven met hun ethische kwesties. 'Ze gaan ons niet runnen en er zitten geen mensen van Carlyle in ons management. Dept blijft de inhoud regelen.'