Financieel7 mrt '20 08:00Aangepast op 7 mrt '20 11:51

Voordeelweken leveren supermarkten niets op

Auteur: BNR Webredactie

Voordeelweken, Hamsterweken, Route 99: we maken er allemaal dankbaar gebruik van, maar het levert de supermarkten niets op. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd van de Universiteit van Amsterdam en de Universiteit van Tilburg. 'Het gevecht tussen de supers is gigantisch', zegt retail- en merkendeskundige Paul Moers.

Volgens Moers zijn de supermarkten bezig de klanten te leren alleen maar op aanbiedingen te reageren. Want waren die aanbiedingen vroeger 25 procent, tegenwoordig is 50 procent geen uitzondering. 'Dit is helemaal aan het doorslaan', zegt Moers, 'Iedereen doet het en dat is de Catch 22 aan het worden, niemand durft die spiraal te doorbreken. In supermarkten ligt dik 24 procent permanent in de aanbieding.'

( ANP Sander Koning)

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen