
Beluister ook | Zweedse investeerder neemt Corendon over
Schenk zegt niet te weten hoe gemakkelijk Triton onder de deal uitkomt. Hij kent weliswaar de 'letter of intent' niet, maar 'doorgaans wordt er een breakup fee ingebouwd, een boete die betaald moet worden als één van de partijen uit de deal stapt. Als je die betaalt, ben je er vanaf.' Triton's dreigement aan het adres van Corendon de deal te zullen afketsen als er niet onderhandeld kan worden noemt Schenk 'de eerste zetten op het schaakbord'.
Beluister ook | Zonder vluchten werkt Corendon toch door
Afketsen of doorgaan onder voorwaarden, dat zijn de mogelijkheden volgens Schenk die suggereert dat Triton liever had gezien dat de transactie verboden was door de ACM: 'Nu moeten ze op een andere manier door de deur met elkaar'. Volgens Schenk houden breakup fees veelal rekening met mogelijkheden die redelijkerwijs te voorzien zijn zoals een sectorale crisis, maar niet met een economiebrede crisis die de vraagkant aanpakt.
Beluister ook | Afslanken geen optie voor Royal Reesink