
Jilko Andringa, topman van Brunel, is optimistisch. 'De verbetering in brutomarge is zo aanzienlijk, dat we echt tonen dat de eerder gepresenteerde strategie zijn werking gaat doen. Wij zijn op zoek naar de specialisten die onze klanten nodig hebben. Door goed met de klanten te kijken naar waar ze naar op zoek zijn en waar hun groei zit, kunnen we de juiste specialisten verbinden. Daardoor zijn we in staat een hogere brutomarge te krijgen. Zelfs als de omzet nog niet groeit.'
Crisis
Vorig jaar moest Brunel, door de coronacrisis, flink besparen. 'Mobiliteit van arbeid is een van de zaken die wij toevoegen. Wij kunnen er voor zorgen dat de beste specialisten over de hele wereld kunnen werken. Door de crisis werden we daar behoorlijk in beperkt. Er waren ook industrieën die plotseling projecten stopten en er werd afgeschaald in flexibiliteit. toen hebben we intern flink in de kosten moeten snijden en afscheid moeten nemen van 'brunellers', legt Andringa uit.
Lees ook | De piek van olie en gas moet nog komen
Hoopvolle toekomst
Andringa is hoopvol over de toekomst. 'Je ziet nu dat we de organisatie 'lean' hebben gemaakt. Dat we op een scherpe manier, de huidige vraag goed kunnen bedienen. Dan zie je inderdaad de brutomarge omhoog gaan. Als je dat dan doet met een lager margeniveau zie je ook de winst omhoog gaan.'