Gezondheid27 jul '18 18:00

'Door dat concrete hebben we een goed verhaal naar bedrijven'

Auteur: BNR Webredactie

Nederlandse bedrijven voelen zich steeds vaker geroepen om iets te doen met maatschappelijke thema's. Die maatschappelijke verantwoordelijkheid manifesteert zich bij uitstek met de AmsterdamDiner Foundation, zegt directeur Sander Allegro in BNR Hemmen, terwijl in de Amsterdamse RAI de Aids Conferentie gaande is. Beide initiatieven vinden hun oorsprong 25 jaar geleden, in Amsterdam.

Bij de laatste editie, vorige maand, werd netto €603.000 opgehaald, zegt Allegro. Wat Allegro zelf triggerde, was 'de zakelijke kant' van het verhaal. 'Het interessante - als je dat mag zeggen bij zoiets vreselijks als een infectieziekte met zulke gevolgen - is dat eigenlijk allee middelen er zijn om die epidemie te stoppen. Op het moment dat we de juiste medicatie op het juiste moment bij de juiste mensen krijgen, stopt het virus, zo simpel is het.' Precies het verhaal waarmee Allegro naar ondernemers durft te stappen. 'Het hele concrete maakt dat we een heel goed verhaal hebben naar het bedrijfsleven dat wil bijdragen aan die global health-doelen van de VN.'

(ANP KIPPA EVERT ELZINGA)

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen