Gezondheid6 apr '19 14:00

Snoepproducenten kunnen snoep moeilijker kwijt

Auteur: BNR Webredactie

Drop, winegums en smarties. Hoe lekker ook, we laten ons minder vaak verleiden tot het kopen van snoep. Dat schrijft supermarktenvakblad Distrifood. In plaats daarvan kiezen we vaker voor hartige alternatieven. Vooral aan de pomp vallen de grootste klappen, daar daalde zowel het volume als omzet met 8 procent.

Ook bij supermarkten daalde de verkoop, namelijk met 1 procent. Dat is ten gunste van luxere chips en notenmixen, die doen het goed. De afgelopen jaren waren er allerlei campagnes die ons van onze suikerverslaving moeten afhelpen. Ook laaiden er discussies op over een reclameverbod van snoep voor kinderen. Volgens retail- en merkendeskundige Paul Moers zijn die effectief geweest: 'Er is ontzettend veel aandacht voor gezonde voeding, ook op scholen. Dat werpt kennelijk zijn vruchten af.' Toch is dat niet de enige reden, want op veel plekken is ook het snoep aan de kassa verdwenen. 'En laat dat nou juist de plek zijn waar mensen zich laten verleiden tot impulsaankopen.'

LUISTER OOK: Gezonde levensstijl fors duurder geworden

LUISTER OOK: Plus legt snoep uit zicht kinderen

ANP XTRA ROOS KOOLE
ANP XTRA ROOS KOOLE ( ANP XTRA)

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen