
Maar inmiddels is het hele bedrijf ingesteld op 12.000 thuiswerkende NN'ers, zegt Bosklopper. Ook het klantcontact verloopt volledig digitaal. 'Heel veel klanten hebben echt hulp nodig. Ze kunnen de rekeningen niet meer betalen, dus we proberen maatregelen te nemen om die mensen door de crisis heen te helpen.' Daarvoor heeft NN onder meer een website gelanceerd, die mkb'ers helpt door het woud van noodmaatregelen heen te navigeren.
Lees ook | Liveblog Coronacrisis
Dossier: CEO's over de Coronacrisis
Ook particuliere klanten, van reisverzekeringen tot arbeidsongeschiktheidsverzekering vragen veel van het NN-personeel. Met name die laatste groep staat momenteel in de spotlights, erkent Bosklopper, al kan hij over eventuele premieverhogingen nog weinig zeggen. 'Ik denk dat niemand echt een beeld heeft van waar we straks staan qua zorgkosten. Ik voorzie dat de hele maatschappij probeert dit op te lossen en te zorgen dat dat het doordraait.'
Luister ook | Corona heeft kaspositie Boskalis nog niet aangetast
Fantastische zorgsector
Als je nu zorgt dat ook zorgpersoneel dat uitvalt en ziek is weer wordt gere-integreerd, kun je ná de crisis wel kijken hoe je al die rekeningen op een verantwoorde manier worden verdeeld, zegt Bosklopper. 'Het is heel belangrijk dat we nu zien dat de zorgsector het fantastisch doet voor de maatschappij. De overheid heeft een enorm pakket aan noodmaatregelen afgekondigd, ook om te zorgen dat burgers zoveel mogelijk door deze crisis heen komen.'