Hemmen29 mei '18 14:35Aangepast op 29 mei '18 15:54

De supermarkt van de toekomst

Auteur: BNR Webredactie

Hoe ziet de supermarkt eruit in 2025? Marktleider Albert Heijn greep z'n 130-jarig bestaan aan om vooruit te kijken. De resultaten van dat onderzoek zijn te lezen in het boek 'Appie Tomorrow'.

Wat we sowieso in 2025 zullen zien in de winkels van Albert Heijn is een veel grotere diversiteit, zegt CEO Wouter Kolk. Winkels in de binnensteden bijvoorbeeld zullen een heel ander aanbod hebben dan die in de buitengebieden.

De online markt groeit natuurlijk hard. Toch blijven de fysieke winkels bestaan, denkt Kolk. Non-food producten als cd's en boeken worden nu verkocht via dochter Bol.com. De winkels zetten steeds meer in op verse, gezonde etenswaren en maaltijden. En het menselijk contact blijft belangrijk : veel klanten vinden het toch prettig als ze direct contact kunnen hebben met de medewerkers en met andere klanten.

Gerelateerde artikelen