Schiphol steekt 3 miljard euro in onderhoud en vernieuwing, 'ticketprijzen gaan omhoog'
Schiphol trekt de komende jaren 3 miljard euro uit voor investeringen in onderhoud en vernieuwing van de luchthaven.

Schiphol trekt de komende jaren 3 miljard euro uit voor investeringen in onderhoud en vernieuwing van de luchthaven.
Netbeheerder TenneT gaat het hoogspanningsnet moderniseren en slaat daarvoor de handen ineen met bedrijven als Siemens Energy en Hitachi.
Net als ons land zit ook Duitsland met een woningtekort. En net als hier zit de bouwsector in het slop, door hoge kosten en gestegen rentes.
's Werelds grootste rederij MSC koopt zich voor bijna de helft in bij het Hamburgse havenbedrijf HHLA.
Dat is slecht nieuws, want er zijn vier miljoen Nederlanders en drie miljoen Vlamingen voor hun drinkwater afhankelijk van de Maas.
WoningBouwersNL, een vereniging van woningbouwspecialisten, voorspelt dat er tegen 2030 liefst twee miljoen extra woningen nodig zijn.
Nederland kan jaarlijks tot twee miljard euro schade door stroomuitval voorkomen.
Om het volle elektriciteitsnet te omzeilen zijn er grote bedrijven die een privaat stroomnetwerk willen hebben.
Mogelijk komen er naast prijsdifferentiatie op basis van tijdstip ook aangepaste tarieven voor bepaalde beroepsgroepen, zoals leraren.
Het onderzoek op basis waarvan de Nederlandse Spoorwegen vanaf 2025 een spitsheffing mag invoeren is onjuist, zegt reizigersvereniging Rover.
Door de vervanging van een oude transformator door een nieuwe krijgt de provincie Drenthe er een vijfde aan elektriciteitscapaciteit bij.
Het monopolie dat de NS tot 2033 heeft op het grootste deel van het Nederlandse spoornet kan is niet per se goed nieuws voor de reiziger.
Het merendeel van de pakweg 85.000 bruggen in Nederland is gebouwd in de jaren '60 en '70 en die beginnen het einde van hun levensduur te bereiken.
Ondanks de groei van het aantal reizigers in de eerste helft van het jaar leed het spoorbedrijf verlies.
Het tempo waarin er nieuwe laadpunten bijkomen trekt de laatste tijd wel aan.
Een vrije markt op het spoor leidt al gauw tot een management buy-out, zegt hoogleraar Transportbeleid Bert van Wee.
Schippers die via Zeeland varen staan steeds vaker stil bij gesloten sluizen. Een gevolg van personeelstekorten bij Rijkswaterstaat.
Door minder studenten met de trein te laten reizen kun je de capaciteitsproblemen op het spoor beperken, zegt hoogleraar Transportbeleid Bert van Wee.
Om vervoermaatschappijen op het spoor gelijke kansen te geven moet de NS alle stationsgebouwen afstoten, bijvoorbeeld aan ProRail.
Deutsche Bahn weigert tot op de dag van vandaag aansprakelijkheid te erkennen voor het vervoer naar concentratiekampen.