Internationaal15 okt '22 11:37

Inflatie stuwt Britten richting diepvriesmaaltijden

Auteur: Remy Kock

Britse consumenten lijken zich steeds meer toe te leggen op diepvriesmaaltijd en ingeblikt eten. Dat schrijft Bloomberg. Reden hiervoor is dat voedselprijzen en de inflatie in het Verenigd Koninkrijk blijven stijgen.

Een filiaal van Tesco.
Een filiaal van Tesco. (PA)

Door de hoge prijzen zijn consumenten genoodzaakt om creatiever om te gaan met hun budget, en dat leidt ertoe dat vooral discounters en eigen merken in trek zijn.

Klanten van winkelketen Tesco kopen de laatste tijd bijvoorbeeld meer bevroren groenten, vis en diepvriespizza. Ook wordt er minder verse pasta gekocht, maar lijken consumenten steeds vaker te kiezen voor het droge equivalent. Daarnaast krijgen producten als ingeblikte soep de voorkeur boven verse soep.

Waarde

'Mensen letten nu veel meer op de waarde van een product', aldus directeur Richard Walker van budgetsupermarktketen Iceland. 'Ingevroren voedsel is goedkoper en zorgen voor minder verspilling, en dat is nodig nu alle budgetten volledig worden uitgeknepen.'

Volgens analysebureau Kantar wordt er zo'n tien procent meer aan bevroren groenten verkocht dan een jaar eerder. Datzelfde bureau heeft berekend dat de inflatie in het Verenigd Koninkrijk het hoogst is in vier decennia; bijna 14 procent eerder deze maand.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen