Lifestyle30 mrt '16 10:59

Bucklervloek lijkt uitgewerkt

Auteur: Jolijn Mes

Nederlanders drinken steeds meer alcoholvrij bier, maar óók speciaalbiertjes. Dit blijkt uit cijfers van de branchevereniging Nederlandse Brouwers.

ANP
ANP

In de kroeg bestelden we het afgelopen jaar 44 procent meer maltbiertjes dan het jaar ervoor en ook de verkoop bij supermarkten en slijterijen zit flink in de lift. Naast alcoholvrij bier worden ook speciaalbiertjes steeds vaker verkocht.

Bewuster
Volgens directeur van de branchevereniging, Cees-Jan Adema, valt de stijging te verklaren: "Consumenten gaan steeds bewuster om met eten en drinken in het algemeen. Dat betekent soms geen alcohol als je wel zin hebt in bier en soms een mooi speciaalbiertje in een bijpassend glas."

Het bekende slechte imago van maltbier is daarmee ook passé, zegt Adema: "We zitten in 2016 en alcoholvrij bier is totaal geaccepteerd. Mensen kiezen er niet alleen voor omdat ze geen alcohol mógen drinken, maar het is gewoon een bewuste keuze."


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen