Lego-legioen vindt massaal weg naar Utrecht
Voor 85.000 Lego-liefhebbers ging vandaag een grote droom in vervulling: de Jaarbeurs in Utrecht was voor bijna vier hectare gevuld met Legosteentjes. Verslaggever Elfanie Toe Laer ging voor BNR een blokje om in de Domstad.
Grote en kleine fans kwamen van heinde en ver om het jaarlijkse evenement ‘Legoworld’ bij te kunnen wonen. Tussen de Lego-bouwerken, verzamelaars en kinderen in sprak onze verslaggever met Léon Beckand Verwée, van Lego: “We willen dat kinderen ook eens buitenshuis en met een ongelimiteerde hoeveelheid Legoblokjes kunnen spelen”.
Opbrengsten
Waar Lego de afgelopen jaren meer en meer richting een faillissement af leek te stevenen, winnen
de plastic bouwblokjes inmiddels weer stevig aan populariteit. En deze comeback is ook af
te lezen uit de bezoekcijfers van Legoworld in Utrecht. Het bezoekersaantal is
in een jaar tijd gegroeid van 10.000 naar een verwachte opkomst van 50.000
mensen. Mogelijke opbrengst: ruim 1,6 miljoen euro.
Innovatie
Om te voorkomen dat het speelgoed van Lego weer terugvalt in een recessie
investeert het bedrijf in innovatie. Beckand Verwée: “We veranderen regelmatig
onze thema’s en we spelen zo goed mogelijk in op de combinatie van online en
offline. Er worden bijvoorbeeld games en apps gecreëerd die je kunt combineren
met de Legoblokjes”.