Luxecamper vindt gretig aftrek bij babyboomer
De kinderen op eigen benen, het huis afbetaald, en het spaarbankboekje lekker vol: Nederlandse babyboomers kopen ‘en masse’ een nieuwe camper.
De vermogende babyboomer koopt steeds vaker een peperdure camper om de vrijheid te vieren, blijkt uit de laatste verkoopcijfers van de BOVAG. De verkoop van de camper steeg dit jaar met 14 procent ten opzichte van vorig jaar, terwijl de verkoop van de traditionele caravan achterblijft.
Joost Hermans van Caravan en Camper Centrum Duijndam in Delft verkoopt al zijn hele leven caravans, én steeds vaker campers. Hij weet nog precies wanneer hij zijn eerste camper verkocht: in 1980. 'Dat jaar bleef het bij één camper. Nu verkopen wij ongeveer twintig nieuwe campers per jaar en dan zijn we eigenlijk nog een vrij klein bedrijf op het gebied van caravans. Mensen gaan met een caravan op pad. Dan zien ze onderweg zo'n kampeerauto en dan gaan ze sparen, want dat is hard nodig.