Lifestyle31 aug '17 14:31Aangepast op 31 aug '17 14:53

Maaltijd bezorgd, ijs en weder dienende

Auteur: Thijs Baas

De maaltijdbezorgers van een restaurant in Raamsdonksveer hebben de afgelopen twee weken waarschijnlijk niet zo veel verdiend. De politie schreef maar liefst veertien bonnen uit voor diverse verkeersovertredingen.

Foto: ANP
Foto: ANP

Er werd extra gecontroleerd, nadat omwonenden hadden geklaagd bij de politie. Jitse Groen, CEO van Take Away - onder meer van Thuisbezorgd.nl - wijst erop dat de meeste 'bezorgrestaurants' zelf bezorgen en dat Take Away daar weinig invloed op heeft. Hoe anders ligt dat bij de 'jongens en meisjes' op e-bikes, met Take Away-tassen achterop. 'Die zijn wél bij Thuisbezorgd.nl in dienst, dus daar hebben we invloed op. Op de bezorgers in de kleinere steden hebben we indirect invloed. We vertellen ze wel dat ze voorzichtig moeten zijn en aan de verkeersregels moeten denken.'

Selectiegesprek

De maaltijdbezorgers die gewoon in dienst zijn bij Thuisbezorgd.nl worden goed in toom gehouden, zegt Groen. Ze hebben vooraf een selectiegesprek en zijn op de hoogte van de 'Tien Geboden van de Goede Bezorger'. 'Daar hoort onder andere bij dat men onderweg het goede voorbeeld geeft, maar ook dat ze er netjes uitzien. De eerste keer rijdt een bezorger mee met de jongens en meisjes. Ze rijden op e-bikes; nette fietsen waar niet van alles mis mee is. En één op de 25 bezorgers is een driver captain, die op alle andere bezorgers in zijn gebied let.'

Toch kán er altijd wat mis gaan, erkent Groen. Daarom worden de vaste bezorgers uitgerust met een gps-systeem. 'We weten precies wie waar rijdt, dus op het moment dat we een klacht krijgen gaan we er zeker achteraan. Je kunt natuurlijk niet bij ons in dienst blijven als je dat soort fratsen uithaalt.' En voor de duidelijkheid: wie toch een boete oploopt, zal die zelf moeten betalen.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen