Lifestyle25 okt '18 18:03

Voortvarend vs. Kordaat

Auteur: BNR Webredactie

Het kakelverse Kordaat-bier van Lidl is nauwelijks een week na de introductie al omstreden. Niet alleen vinden sommige mensen de reclame-uitingen van het merk vrouwonvriendelijk, ook de náám 'Kordaat' wordt niet overal geapprecieerd.

De naam wordt namelijk ook al gebruikt door een andere brouwerij, die onderdeel is van Studio Kordaat. Die beschuldigt Lidl nu van plagiaat. Sieger Suurbier van juristenbureau Wessel, die Studio Kordaat bijstaat, ziet de zaak met vertrouwen tegemoet. 'Nu heeft Studio Kordaat een oudere handelsnaam, waar het nieuwere merkenrecht tegenstrijdig is. Dat resulteert erin dat ze foutief bezig zijn. De cliënt ziet een hele sterke zaak tegemoet.'

Benieuwd naar het uitgebreide verhaal? Lees verder op FD.nl


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen