Hooghoudt jenever: vernieuwen met lef
Distilleerder Hooghoudt introduceert twee nieuwe jenevers. Hiermee probeert het bedrijf nieuwe doelgroepen aan de jenever te krijgen. De traditionele doelgroep vergrijst immers. 'Vergrijzing van de jeneverdrinker is onze grootste uitdaging', zegt algemeen directeur Arno Donkersloot.
'Verhalen vertellen, de producten eruit laten zien alsof ze zin in de toekomst hebben, door een product te maken dat kan concurreren met whisky en gin. Heel veel mensen kennen het niet meer', zegt Donkersloot, die de oplossing niet zoekt in het smaaktechnisch opschuiven van de jenever: 'Wij zijn jenever, dat profiel moet meer gezicht krijgen.' En dus investeerde Hooghoudt de afgelopen jaren jaarlijks meer dan een miljoen in nieuwe ontwikkeling en innovatie.
Hooghoudt promoot de jenever op verschillende manieren: onder andere via een samenwerkingsverband met andere jenever-distilleerders en deelname aan de Jenever-crusade in de VS (met EU-subsidie om jenever als categorie te promoten).